Kattenaids/ Leukemie Campagne

Laatst werd ik benaderd door 2 mensen - onafhankelijk van elkaar , ze wisten niets van de actie van de ander - met het verhaal dat er in een asiel een aids positieve kat zit zat die , als zijn eigenaar hem niet voor een bepaalde datum af kwam halen , gedood zu worden vanwege het feit dat hij aids positief is.  Hij werd ook niet voordien op de ' Ik zoek baas ' pagina geplaatst.

Het beheer van dit asiel is er op gewezen dat b.v. Stichting Kattenbos katten met aids opneemt waarna ze nog een hele gelukkige tijd kunnen leven en goed verzorgt worden.

Het beheer volhardde echter in het eenmaal genomen besluit dat de kat gedood moet worden.

( Ik gebruik voor deze situaties nooit het woord euthanasie , dat woord is voorbehouden voor situaties waar in leven laten , dierenmishandeling is en dat is hier niet het geval.)

Ik was al van plan om de verhalen over katten met aids en/of leukemie die bij partikulieren wonen en verhalen van onze katten , te bundelen tot een boekje om dierenartsen , asiels en mensen die zelf een oordeel willen vormen of ze een kat met aids of leukemie willen houden na de uitslag van de test , voor te lichten over het leven van een aids/leukemie positieve kat en hun levensverwachting.

Het bericht over de kat in het asiel heeft dit plan versneld en met medewerking van Uw verhalen + foto's gaan we zo snel mogelijk dit voorlichtingsboekje maken.

Er rust , naast beheerders en het bestuur van asielen ook een zware verantwoordelijkheid op de dierenartsen die in dienst zijn van asiels. Zij zouden moeten weigeren dieren in te laten slapen op verzoek van beheerders en hun besturen , als er nog een kans geboden wordt dat het dier en waardig leven kan leiden.  Formeel zullen zij dat ook zo zien maar zij moeten afgaan op het verhaal wat beheerder en bestuur hen vertellen.

Gelukkig !!! zijn er ook heel veel asiels , zwerfkatten vang groepen én dierenartsen die eerst alles nachecken aan mogelijkheden voor ze zelfs maar een dramatische beslissing overwegen.

Heeft U aids en/of leukemie katten (gehad) en wilt U Uw verhaal op papier zetten , mail of bel ons dan.     info@kattenbos.nl   of 0594-549028

Lous 21.01.2021 13:17

Manuela ten Kortenaar 02.08.2018 21:14

Beste Lenicka, sinds januari hebben wij 3 katten met aids opgevangen in ons huishouden. (met 6 andere katten). Het zijn volwassen katten gaat uitstekend!

Lenička 02.08.2018 22:00

Ik ben zo blij dat steeds meer mensen aids katten opnemen.Ze zijn zo lief als ze gecastr. zijn. Er zit er nu 1 bij me op schoot en dat was ooit een schuwe zwerv

Ditha van zwienen 16.07.2018 09:22

Ik Ben op Zoek naar een organisatie die katten met aids opnemen

Lenička 16.07.2018 09:39

Hallo Ditha
Ik geloof dat deze pagina wel duidelijk maakt dat wij zo'n organisatie zijn.
Mail s.v.p. naar info@kattenbos.nl als je een vraag over opname hebt.

Manja planting 30.03.2017 09:44

In 1968 een bluepoint Siamees. Was een van de eerste die de diagnose leucode kreeg. Is hier aan overleden

Lenička 30.03.2017 11:39

Inderdaad , voor die tijd was er amper leucose in Europa. Uw fokker heeft wrch. een fokkat uit Amerika gehaald , daar heerste het al langer. Het virus komt van

Lenička 30.03.2017 11:38

wilde katachtigen maar in de US mochten en mogen die als huisdier gehouden worden met alle gevolgen vandien. Stuur Uw verhaal s.v.p. op!!
info@kattenbos.nl

Lenička 30.03.2017 11:37

FeLV komt bij raskatten nog veel voor als ze bij broodfokkers of via Marktplaats gekocht worden. Bonafide erkende fokkers verkopen allang geen besmette katten

Lenička 30.03.2017 11:36

meer, zij testen de katten en fokken niet door met afwijkingen. Maar ja , die katten zijn natuurlijk duurder dan de koopjes op Marktplaats !! En zo houden we de

Lenička 30.03.2017 11:36

Leukemie , erfelijke PKD ( nierfalen) en erfelijke HCM (hartspieraandoening) in stand. En is goedkoop uiteindelijk duurkoop en heel erg veel verdriet.

Manja planting 30.03.2017 09:40

Ja ,